Wspólnie z Wydziałem Sportu Urzędu Miasta Zgierza oraz Miejskim Ośrodkiem Sportu i Rekreacji, zapraszamy na I Zgierski Pieszy Rajd Nocny, w piątek 29 maja br. Szczegóły poniżej w regulaminie.
Regulamin Rajdu
I Zgierski Pieszy Rajd Nocny
Patronat:
Przemysław Staniszewski – Prezydent Miasta Zgierza
Termin: 29 maja 2019
ORGANIZATORZY:
- Oddziałowa Komisja Turystyki Pieszej przy Oddziale Zgierskim PTTK
- Wydział Promocji, Kultury i Sportu Urzędu Miasta Zgierza
- Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Zgierzu
Kierownictwo Rajdu: Mariusz Głowiński (UMZ), Michał Grzelązka (PTTK), Adam Zamojski (UMZ)
REGULAMIN RAJDU
- CELE RAJDU:
- Poznanie miasta i jego poszczególnych dzielnic;
- Popularyzacja krajoznawstwa i turystyki kwalifikowanej wśród dzieci i młodzieży;
- Kształtowanie nawyków kulturalnego i bezpiecznego poruszania się na szlakach turystycznych;
- Promocja zdrowego i aktywnego stylu życia.
- TERMIN I MIEJSCE RAJDU:
- Rajd odbędzie się 29 maja 2019 r. (piątek) bez względu na pogodę;
- Rajd odbywać się będzie ulicami Zgierza. Drużyny otrzymają na starcie trasę do przejścia.
- Zakończenie Rajdu w Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji w Zgierzu przy ulicy Wschodniej 2.
- WARUNKI UCZESTNICTWA:
- W Rajdzie uczestniczyć mogą:
- Dzieci i młodzież w 5 – 20 osobowych grupach turystycznych pod opieką opiekuna – kierownika, który odpowiedzialny będzie za jej skład i ekwipunek. Kierownikami grup mogą być wyłącznie osoby pełnoletnie;
- Drużyny rodzinne oraz osoby indywidualne.
- Uczestnicy Rajdu biorą w nim udział na własną odpowiedzialność i powinni być ubezpieczeni przez zgłaszające szkoły lub organizacje społeczne. Dotyczy to również osób zgłaszających się indywidualnie.
- Uczestnicy Rajdu zobowiązani są:
- przestrzegać Karty Turysty
- posiadać telefon komórkowy z dostępem do internetu (co najmniej 2 telefony na grupę)
- Kierownictwo Rajdu nie ponosi odpowiedzialności cywilnej w przypadku szkody powstałej na mieniu lub osobie uczestnika.
- Drużyny powinny posiadać przy sobie apteczkę wraz z wyposażeniem.
- Nie dopuszcza się samowolnych zmian tras.
- W Rajdzie uczestniczyć mogą:
- ZGŁOSZENIA:
- Udział w Rajdzie należy zgłaszać wg załączonego wzoru w dniach 24 – 28 maja 2019 r. w godz. 10.00 – 15.45, dokonując wpłaty w Urzędzie Miasta Zgierza, pl. Jana Pawła II 16; Wydział Sportu, dziedziniec wewnętrzny, pok. 1, tel.: 42 714 32 44 lub tel. kom. Adam Zamojski - 503 007 726.
- Opłaty za udział w Rajdzie wynoszą 5 zł;
- członkowie PTTK (z aktualnie opłaconymi składkami) - 50% rabatu;
- opiekunowie drużyn liczących min. 5 osób opłat nie wnoszą.
- W zgłoszeniu należy podać nr trasy, którą grupa będzie wędrować, nazwę grupy (szkoły) oraz dane kontaktowe opiekuna.
- ŚWIADCZENIA: Organizatorzy Rajdu zapewniają:
- baton (wafel) i soczek na starcie;
- poczęstunek na mecie i pamiątkowy znaczek rajdowy;
- dyplom uczestnictwa dla drużyny;
- powrót autobusami;
- potwierdzenia punktów na Odznakę Turystyki Pieszej.
- TRASY RAJDU:
- Wszyscy uczestnicy przejdą po Zgierzu identyczną trasę.
- Start Rajdu - w godz. 20.45 - 21.00 przed wejściem do Szkoły Podstawowej nr 3 w Zgierzu, ul. Szczawińska 2.
Trasa przejścia ulicami:
Szczawińską, Przemysłową, Kasprowicza, Boczną, Proboszczewice, Ozorkowską, Grudzińską, Bazylijską, ks. Suchowolca, Gałczyńskiego, Aleksandrowską, Jagiellońską, Małą, Piaskową, Barona, Konstantynowską, Śniechowskiego, Pułaskiego, Żeromskiego, 1 Maja, Wschodnią na teren MOSiR. Meta – za budynkiem biurowym MOSiR. Długość trasy 9,5 km. - Wszystkie grupy docierają na miejsce startu samodzielnie;
- Na metę grupy docierają ok. godz. 23.00. Tutaj czeka na wszystkich ognisko i pieczenie kiełbasek.
- Zakończenie rajdu o godz. 24.00. Uczestnicy organizują sobie powrót do domów we własnym zakresie.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Grupy turystyczne muszą przebyć trasę zgodnie z opisem;
- Karty zgłoszeń winny być czytelnie wypełniane.
- Interpretacja niniejszego regulaminu należy wyłącznie do Kierownictwa Rajdu.