Zrobiło się ciepło, i najwyższy czas rozpocząć sezon turystyczny. Wszystkim chętnym proponujemy udział w Rajdzie Wiosennym w sobotę 24 marca br. Szczegóły w regulaminie poniżej.
Rajd Wiosenny - 2012
Organizator:
- Komisja Turystyki Pieszej Oddziału Zgierskiego PTTK
Współorganizatorzy:
- Urząd Miasta Zgierza
- Szkoła Podstawowa Nr 11 w Zgierzu
Kierownictwo Rajdu:
Kierownik Rajdu - Jacek Rybski
Z-cy Komendanta - Andrzej Czapliński
Kierownictwo mety - Beata Rybska
Kierownik Trasy I - Jadwiga Wilmańska
Kierownik Trasy II - Joanna Rybska
Regulamin Rajdu
- Cele rajdu
- Popularyzowanie krajoznawstwa i turystyki kwalifikowanej.
- Poznawanie Zgierza i okolic.
- Termin Rajdu i miejsce zakończenia
- Rajd odbędzie się w dniu 24 marca 2012 roku.
- Zakończenie Rajdu w Szkole Podstawowej Nr 11 w Zgierzu.
- Warunki uczestnictwa
W rajdzie uczestniczyć mogą:- Młodzież i dorośli w drużynach od 5 do 20 osobowych zgłoszonych przez szkoły i organizacje społeczne. Szkoła lub organizacja społeczna może zgłosić dowolną ilość drużyn.
- Drużyny rodzinne.
- Turyści indywidualni.
- Kierownikami drużyn mogą być wyłącznie osoby pełnoletnie.
- Kierownik drużyny jest odpowiedzialny za skład i ekwipunek drużyny.
- Uczestnicy Rajdu zostaną ubezpieczeni przez organizatora od następstw nieszczęśliwych wypadków na zasadach ogólnych.
- Kierownictwo Rajdu nie ponosi odpowiedzialności cywilnej w przypadku szkody powstałej w mieniu lub na osobie uczestnika.
- Zgłoszenia
- Udział w Rajdzie należy zgłaszać wg załączonego wzoru w lokalu PTTK Oddział Zgierz, Plac Jana Pawła II nr 18, wejście od al. Armii Krajowej w dniach 19.03 – tj. poniedziałek i 20.03. br. – tj. wtorek, w godz. od 14.30 do 16.00
Tel. 42 715 34 70 dokonując jednocześnie wpłaty .
Dopuszczalne zgłoszenie telefoniczne w dniach jw. – Andrzej Czapliński – tel. 606 393 082. - Wpisowe za udział w Rajdzie wynoszą:
- członkowie PTTK - 3 zł
- pozostali - 5 zł
- Opiekunowie drużyn opłat nie wnoszą.
- W zgłoszeniu należy podać nr trasy na której chcemy wędrować.
- Na starcie zgłoszenia przyjmowane nie będą !
- Udział w Rajdzie należy zgłaszać wg załączonego wzoru w lokalu PTTK Oddział Zgierz, Plac Jana Pawła II nr 18, wejście od al. Armii Krajowej w dniach 19.03 – tj. poniedziałek i 20.03. br. – tj. wtorek, w godz. od 14.30 do 16.00
- Świadczenia
- Organizatorzy Rajdu zapewniają:
- uczestnikom:
- poczęstunek na mecie - słodkie bułki oraz herbata)
- pamiątkowy znaczek,
- potwierdzenie zdobytych punktów na OTP
- drużynom:
- opis trasy,
- dyplomik uczestnictwa,
- nagrody za najpiękniejszą Marzannę wykonaną w trakcie Rajdu ze znalezionych na trasach materiałów,
- nagrody dla wyróżniających się grup.
- uczestnikom:
- Organizatorzy Rajdu zapewniają:
- Obowiązki uczestników Rajdu
- Przestrzeganie zasad Karty turysty.
- Posiadanie przez uczestników legitymacji lub dowodu tożsamości.
- Podporządkowanie się decyzjom kierownictwa Rajdu od momentu startu do zakończenia.
- Zabranie na rajd obuwia na zmianę
- Trasy Rajdu
- Zgierz –Pętla autobusu nr 1 na Kuraku – Chełmy – Krzywie– SP nr 11 - ok. 6 km. Start na przystanku tramwajowym, w godz: 10.45 - 11.15.
Trasa tylko dla uczniów młodszych klas szkół podstawowych. - Zgierz – Proboszczewice - Przystanek tramwajowy przy szkole nr 10. ul. Podgórna – Las pod Dąbrówkami – ulice: Kasprowicza – Dygasińskiego – Jaracza - Obrońców Pokoju - Park – 1 Maja – Dubois - SP nr 11 . Ok. 9 km
Start na przystanku tramwajowym Linii 46 w godz: 9.45 – 10.15.
- Zgierz –Pętla autobusu nr 1 na Kuraku – Chełmy – Krzywie– SP nr 11 - ok. 6 km. Start na przystanku tramwajowym, w godz: 10.45 - 11.15.
- Postanowienia końcowe
- Zakończenie rajdu odbędzie się w Szkole Podstawowej Nr 11 w Zgierzu.
- Grupy turystyczne muszą przebyć trasę zgodnie z opisem i dotrzeć na metę w godz. od 12.00 do 13.00.
- Interpretacja niniejszego regulaminu .należy wyłącznie do Kierownictwa Rajdu.
Słonecznej, wiosennej pogody oraz miłych i niezapomnianych wrażeń
życzą Organizatorzy